intro

;

Bengkel Pengurusan dan Pengoperasian Bahan Buku PSS



Pada 7hb. Febuari 2009 yang lalu Pusat Sumber sekolah telah berjaya menganjurkan Bengkel Pengurusan dan Pengstokan bahan buku kepada semua pengawas-pengawas baru dan lama. Matlamat bengkel tersebut adalah untuk memberi kefahaman kepada pengawas-pengawas PSS bagaimana cara-cara pemprosesan dan pengstokan buku dijalankan. Adalah diharapkan semua pelajar yang mengikuti kursus ini akan mendapat faedah ilmu pengurusan perpustakaan dan mendapat peluang dalam bidang pekerjaan pada masa akan datang.

Guru Media Pn. Norizan binti Mohamed Kalam telah bertindak sebagai fasilitator dalam bengkel tersebut. Kursus telah berlangsung selama empat jam setengah, sesi pertama ialah mengenai teori pengurusan bahan buku dan sesi kedua ialah mengenai pengurusan stok bahan buku secara praktikal.

Kursus tersebut telah berjalan lancar dan mendapat sambutan yang baik dari semua pelajar. Pihak Pusat Sumber mengucapkan ribuan terima kasih kepada pengetua kerana sokongan moral dan kewangan dan juga kepada semua guru yang terlibat menjayakan program ini.

Kepada semua pelajar yang telah mendapat kemahiran hasil dari bengkel yang telah diikuti diharap dapat menggunakan kemahiran tersebut untuk kerja-kerja pengurusan bahan Pusat Sumber.





No comments:

Post a Comment